четвер, 21 січня 2016 р.

Довідка на педраду Довідка стан викладання фізики і рівень навчальних досягнень учнів Станівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Від 30 листопада 2015 року

                                                                           Довідка на педраду
Довідка  стан викладання
фізики і рівень навчальних досягнень учнів
Станівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Від 30 листопада 2015 року

Серед навчальних предметів середньої школи фізика займає одне з провідних місць. Це є відображенням того об'єктивного загальновідомого факту, що фізика основа сучасної техніки і багатьох сучасних виробництв та технологій.
                               Знання законів природи, вміння пояснювати явища природи, вільно орієнтуватися в яскравій і швидкій круговерті природних явищах — невід'ємна ознака і риса сучасної освіченої людини. Це визначає не лише її фахову підготовку, не лише забезпечує активну участь в суспільному виробництві, але і визначає інтелектуальний рівень людини в суспільстві.
                Значення фізики в суспільному виробництві і науці велика. Вона серед природничих наук займає одне з провідних місць за кількістю годин, які відводяться на її вивчення.
Згідно з річним планом роботи школи, планом внутрішньо шкільного контролю на 2015-2016н.р. у листопаді було здійснено перевірку стану викладання фізики у школі.
У процесі вивчення були відвідані  уроків вчителя  фізики  Данашевського М.І. , проведено індивідуальні бесіди з учителем з питань вдосконалення навчально-виховної та самоосвітньої роботи,   проаналізовано стан матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення викладання предметів, рівень використання наявної бази, перевірена вчительська документація, вивчено рівень навчальних досягнень учнів 7–11 класів.
Данашевський М.І.- вчитель фізики, викладає в 7–11 класах, вчитель вищої категорії.,педагогічне звання «старший вчитель» Закінчив Ужгородський державний університет, спеціальність- фізика.
Учитель добре ознайомлений з навчальними програмами, нормативними документами з питань освіти, методичними рекомендаціями щодо викладання фізики  у 2015-2016 навчальному році.
Аналіз матеріальної бази та матеріального забезпечення предмета показав, що підручниками з математики  учні  початкових  класів забезпечені  на    90 %, викладання предмета ведеться за такими підручниками:
Автор
Назва підручника
Клас навчання
Ф.Я.Божинова
Фізика
8 клас
В.Д.Сиротюк
Фізика
9 клас
В.Д.Сиротюк
Фізика
10 клас
Т.М.Засекіна
Фізика
11 клас
             
 Наявний фізичний кабінет в основному забезпечений навчальним
обладнанням, матеріалами, що дозволяють проводити всі необхідні де­монстраційні досліди, виконувати експериментальні завдання та перед­бачені навчальними програмами лабораторні роботи і роботи фізич­ного практикуму. Кабінет обладнаний технічними засобами навчання.          
Наявне обладнання, плакати, посібники та роздатковий матеріал оп­тимально систематизовано. Навчально-матеріальна база кабінету добре зберігається, своєчасно проводиться ремонт облад­нання, поповнення наочності, роздаткового матеріалу .
Вчитель дотримується правил техніки безпеки та пожежної безпеки під час проведення навчальних занять, відповідно до діючого Положення проводять цю роботу з учнями.
У кабінеті фізики зібрано   довідники, збірники задач, проте більшість із них є морально застарілими.
Данашевський М.І.. добре забезпечений навчально-методичною літературою, на доброму рівні фаховими періодичними виданнями (науково-методичний журнал «Фізика та астрономія в школі», газета «Фізика» вид. Шкільний світ).
Календарне планування  Данашевським М.І. складено відповідно до дію­чих програм. Доцільно проведено розбивку тем за тематичними оці­нюваннями, передбачено форми проведення тематичних оцінювань. Систематично ведеться поурочне планування.
       Вчитель веде класні журнали згідно «Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів», дотримується єдиних вимог щодо ведення тематичного обліку навчальних досягнень школярів, але є випадки несвоєчасного виставлення оцінок за лабораторні та контрольні роботи.
Відвідані уроки підтвердили, що вчителем доцільно визначаються та оптимально реалізуються навчальні, виховні та розвивальні завдання.
Добра методична підготовка. дає змогу проводити уроки на достатньому рівні, опти­мально застосовувати словесні, наочні, практичні методи (розповідь, пояснення, бесіди, лекції, демонстраційний експеримент, демонстрації,відео-уроки, лабораторні роботи і лабораторні практикуми, досліди, розв'язування задач), фронтальні, індивідуальні, групові форми навчальної роботи з учнями, раціонально використовувати кожну хвилину уроку, проводити диференціацію та індиві­дуалізацію навчальної діяльності учнів упродовж навчаль­ного процесу
При виборі методів навчання вчитель враховують характер матеріалу, що вивчається, можливості відповідного класу та фактичний рівень загальноосвітньої підготовки школярів. Використовують сучасні інноваційні педагогічні технології.
       Данашевський М.І.. постійно планує та організовує різні види самостій­ної роботи учнів па уроці (робота з підручником, науково-популярною та довідковою літературою, розв'язування розра­хункових та якісних задач тощо).
Виклад навчального матеріалу відзначається науковістю і доступ­ністю, супроводжується використанням наочності (демонстраційний ек­сперимент, таблиці, моделі, технічні засоби навчання).
Вчитель пояснення нового матеріалу проводить у вигляді евристичної бесіди, а не розповіді. Намагається не робити висновки, а підводить до них учнів і тільки після цього чітко їх формулює.  Він сприяє утворенню достовірних уявлень про фізичні явища і процеси, слугує базою для розвитку мислення учнів. За його допомогою вчитель розв’язує фізичні проблеми,формує практичні вміння, розвиває практичні навички й пізнавальний інтерес учнів. Завдяки короткочасності виконання, цей експеримент застосовується на будь-якому етапі уроку: при поясненні нового матеріалу, відпрацьовуванні практичних навичок, повторенні і узагальненні вивченого .Вчитель працює над проблемним питанням:»Активізація розумової діяльності шляхом створення проблемних ситуацій»          

Для вчителя, розвиток розумової діяльності – один із важливих факторів організації пізнавальної діяльності учнів, він створює ефект зацікавленості вивчення матеріалу на кожному з етапів уроку (цікаві задачі, загадки, пізнавальні ігри, кросворди, кубик із формул, вправа «знайди помилку» та інші). На кожному уроці вчитель намагається оптимально поєднати різні методи і прийоми навчання (усні вправи різного характеру, частково-пошукові методи, роботу з підручником і довідковою літературою та інші.) З метою перевірки і оцінки рівня навчальних досягнень школярів використовує різні форми, прийоми та засоби контролю,а саме: кросворди, словникові диктанти, вправи «Знайди помилку» у схемах, текстах. «
   Чітко простежується робота вчителя фізики з використання внутрішньо предметних і міжпредметних зв'язків з математикою, хімією, біологією та іншими предметами. Це сприяє забезпеченню узгодженості й наступності у викладанні,розвитку пізнавального інтересу, якісному засвоєнню навчального матеріалу не лише з фізики, а й ін­ших навчальних предметів.
Належна увага вчителем приділяється розкриттю ролі фізичних знань для роз­витку техніки, виробництва, повсякденного життя людини, що сприяє підвищенню інтересу школярів до вивчення предмета, їх підготовці до свідомого вибору професії.
Враховуючи матеріал, який вивчається, вчитель розкриває перед школярами елементи історичного шляху розвитку фізичної науки, фун­даментальних ідей та принципів фізики, ознайомлює з діяльністю та внеском відомих вітчизняних і зарубіжних фізиків у розвиток науки, підводить учнів до розуміння сутності наукового пізнання засобам фізики.
Моніторинг навчальних досягнень учнів дозволяє стверджувати, що більшість учнів успішно засвоює зміст шкільного курсу, розуміє суть основних фізичних понять, законів і теорій, може свідомо застосовувати набуті знання і вміння у навчально-пізнавальній практиці при пояснені явищ природи. У частини учнів основні вміння й навички належно не сфор­мовані, оскільки їх відтворення частіше відбувається на репродуктивному рівні.
Класи
Вчитель
кількість учнів
Рівні навчальних досягнень
не писало
Високий
Достатній
Середній
Початковий
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
7
Данашевський М.І.
18


1
6
13
72


4
9-а
15


2
20
8
80


5
9-б
15


11
64
4
36


4
11
8
1
12,5
3
37,5
4
50
-
-
-


Результати показали, що учні орієнтуються у вивченому: самостійно відтворюють значну частину навчального матеріалу, уміють робити висновки, самостійно розв’язувати задачі, роблять обчислення.
Типовими недоліками в знаннях багатьох учнів всіх класів є недостатня обчислювальна культура, переведення фізичних величин з несистемних у систему СІ; здійснення логічних операцій (аналіз задачі, формування висновків).
Прогалини в знаннях, уміннях та навичках учнів обумовлені різними причинами:
  • при розв'язуванні фізичних задач недостатня увага приділяється розвитку в учнів умінь робити їх фізичний аналіз;
    • мало розв'язується на уроці якісних задач; у процесі вивчення питання не спостерігалося такої важливої форми роботи з учнями, як складання ними задач, які за фізичним зміс­том подібні до тих, що були розв'язані на уроці;
    • у процесі навчання недостатньо враховується специфіка класних колективів;
    • мало уваги приділяється індивідуальній роботі з учнями, які показують початковий рівень навчальних досягнень.
Вчителю фізики слід впроваджувати в практику роботи інформаційні
технології, щоб комп’ютер став ефективним засобом навчально-виховного процесу.
Михайлу Іванович веде постійну роботу з обдарованими учнями. Його учні неодноразово займали призові місця на районних олімпіадах з фізики,були учасниками обласних олімпіад. Учні Михайла Івановича є постійними учасниками і переможцями конкурсу «Левеня». Для активізації пізнавальної діяльності учнів щорічно проводиться тиждень фізики .Учитель є постійно членом журі на районних олімпіадах з фізики та астрономії,керівником команди на обласну олімпіаду.
Виходячи з вищезазначеного:
Пропоную: 
1І надалі працювати над підвищенням мето­дичного рівня викладання предмета, застосовуючи ефективні форми і методи навчання, зокрема про­блемний, частково-пошуковий, дослідницький.
2.Налагодити диференційовану роботу з різними за підготов­кою категоріями учнів, ширше практикувати групові, індивідуальні форми роботи..
3.З метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів використовувати дидактич­ний та роздавальний матеріалів.
4.З метою підвищення ефективності стану ви­кладання фізики та рівня самоосвіти і надалі  використовувати методичну та фахову літературу, ма­теріали періодики і науково-популярної довідкової лі­тератури,матеріали Інтернет –ресурсів.
5.Продовжувати роботу з обдаро­ваними дітьми з підготовки їх до предметних олім­піад та участі у природничих конкурсах.
6.З метою якісної фізичної освіти запроваджувати в практику роботи інформаційні технології,відео-уроки.
7.Кабінет фізики постійно поповнювати методичною, довідниковою літературою, дидактичними матеріалами, необхідними засобами навчання.