четвер, 21 січня 2016 р.

ДОВІДКА про стан викладання з української мови та літератури Станівської ЗОШ І-ІІІ ступенів вчителем Йовбак С.М.

                                                                            Довідка на педраду
ДОВІДКА
про стан викладання
з української мови та літератури

Станівської ЗОШ І-ІІІ ступенів вчителем Йовбак С.М.


Протягом  жовтня 2015 року в ході атестації вчителя вивчався стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з української мови та літератури. Довідку складено на підставі проведених контрольних робіт, бесід з вчителем, дітьми, відвіданих уроків, перевірки матеріально-технічної бази кабінету, календарного-тематичного  планування уроків  вчителя української мови та літератури, зошитів, журналів.


Йовбак С.М. – спеціаліст вищої категорії, педагогічний стаж – 20 років.
Формами здійснення моніторингових досліджень були обрані
вивчення:
ü     стану матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення викладання предмету, рівня використання наявної матеріальної бази,
ü     шкільної документації (класних журналів, зошитів, календарних та поурочних планів),
ü     рівня дотримання психолого-педагогічних вимог до уроку, організації та якості навчально-виховного процесу,
ü     рівня засвоєння програмового матеріалу на уроках та результативність обліку навчальних досягнень школярів;
ü     відвідування та аналіз уроків;
ü     проведення контрольних робіт в 5- А,Б.
Перевіркою встановлено: українську мову та літературу вчитель викладає  на належному рівні ,що відповідає процесові гуманітарної освіти. Навчання та виховання школярів словесник проводять згідно вимог діючих програм з української мови та літератури, користуються Інструктивно-методичними рекомендаціями щодо вивчення української мови та літератури 2015-2016 навчального року.  Вчитель добре обізнаний з пояснювальними записками програм, нормативними, інструктивно-методичними документами, критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з різних видів мовленнєвої діяльності, володіє належними теоретичними і методологічними основами, принципами навчання і виховання, формами, методами, прийомами роботи на уроках.
 Творчо підходить до пошуку й освоєння таких освітніх форм, які б зробили навчально-виховний процес цікавим і захоплюючим, забезпечували умови для розвитку в учнів потягу до знань, плекали їхні творчі здібності, прагнення до морального самовдосконалення.
Домінуючим у роботі філолога є особистісна орієнтація навчання, яка передбачає забезпечення оптимальних умов для різнобічного мовленнєвого розвитку кожного учня, урахування його індивідуальних особливостей, пізнавальних потреб, інтересів, прагнень, заохочення до самостійності у вивченні мови, самопізнання і саморозвитку.
             Йовбак Світлана  Михайлівна працює над проблемним питанням «Оптимальні методи навчання під час вивчення української мови та літератури»». Тому використовує у своїй практиці різні методи, спрямовані на формування у  дитини потреби в знаннях, активного інтересу до того, що може стати їм новим джерелом. Розвиває творчі здібності , використовує методику гри «Мозкова атака», «Коло на воді» тощо. Старанна, відповідальна, знає матеріал, добросовісно готується до уроків. Намагається реалізувати такі принципи навчання: доступності, наочності, зв’язку теорії з практикою, систематичності й системності, самостійності й активності учнів. Серед форм роботи переважають робота з підручником, пояснення вчителя, виконання усних, письмових, тренувальних вправ, розвитку зв’язного мовлення.
У наявності вчительки чималий роздатковий матеріал для проведення контрольних тестових робіт, карти для повторення і засвоєння матеріалу, тексти для читання мовчки та читання вголос, завдання для проведення аудіювання. Систематизований і оформлений матеріал по творчості багатьох українських письменників та поетів: «Вислови про мову», «Виховні заходи до творчості Лесі Українки»,» Творчість письменників Закарпаття» тощо.
Планова перевірка стану викладання української мови та літератури  показала, що вчитель чітко ставлять перед собою завдання, передбачені Програмою з української мови та літератури, володіє сучасними вимогами до викладання предметів; використовує у своїй практиці нові методи та форми роботи, роздатковий матеріал, наочність, підбирають диференційовані завдання для учнів, здійснюють міжпредметні зв’язки з іншими предметами, зокрема музикою, образотворчим мистецтвом, народознавством, історією тощо.
Світлана Михайлівна свою діяльність спрямовує на розвиток пізнавальної діяльності школярів, залучає  їх до навчальної роботи, намагаються проводити уроки на належному професійному рівні, використовує  інноваційні методи  роботи, зокрема нетрадиційні уроки-ігри, уроки-свята,  використовує фронтальні, групові та індивідуальні форми роботи, створює проблемні ситуації, які вирішує разом з учнями, таким чином спонукаючи їх до активності на уроках.
Написання контрольної роботи з української мови  у 5 А.Б класах показало, що учні засвоюють матеріал на достатньому рівні, показують непоганий результат у засвоєнні основних норм та правил з української мови, оцінки виправдані.
 Зокрема 5-Б  клас з української мови :

Класи
Вчитель
кількість учнів
Рівні навчальних досягнень
не писало
Високий
Достатній
Середній
Початковий
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
5
Йовбак С.М.
18
3
18,5
6
37,5
7
43,8
-
-
2

 5-А  клас з української  літератури:
Класи
Вчитель
кількість учнів
Рівні навчальних досягнень
не писало
Високий
Достатній
Середній
Початковий
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
К-ть учнів
%
5
Йовбак С.М.
15
3
20
7
46,6
4
26,6
1
6,7
-

Вчитель постійно працюює над собою, користуюється новинками літератури, виписує фахові журнали та газети.
Постійно проводяться тематичні тижні,  літературні вечори, учнівські конференції, конкурси читців тощо. Вивчення роботи філолога дозволяє констатувати, що належна увага надається позакласній роботі з предмета. У навчальному заході проводяться заходи до Дня української писемності, Міжнародного дня рідної мови, Дня народження Лесі Українки, Тараса Шевченка тощо (тематичні ранки, випуски газет, мовні свята, літературно-музичні композиції, лінгвістичні ігри, вікторини, усні журнали тощо).
Значних порушень при перевірці документації вчительки української мови та літератури не виявлено. Проте слід звернути увагу на поточне оцінювання учнів. Своєчасне виставлення оцінок за зошит. Використання на уроках інноваційних методів роботи.
ПРОПОЗИЦІЇ:
1           Учителю української мови та літератури:
1.1.         Проаналізувати матеріали стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з української мови та літератури і визначити шляхи удосконалення викладання предметів.
1.2.         Відпрацьовувати в учнів навички виконання тестових завдань різної форми та ступеня складності.
1.3.         Ширше залучати учнів до самостійної активної діяльності на уроках літератури та мови, поурочно оцінювати  результативність роботи учнів.

1.4.          Під час перевірки зошитів враховувати наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботу.

1 коментарі:

Наталія сказав...

Дякую за інформацію. Знадобилось у роботі

Дописати коментар