ЗДНВР

Завантажити презентацію
Я сьогодні презентую свій досвід роботи: «Внутрішньошкільний контроль як складова управлінської праці та роль  заступника директора у її виконанні».
Девізом свого виступу беру слова Лі Якокки «Управління – це не що інше, як налаштування людей на працю».
Контроль є складовою управлінської праці й передбачає дотримання достовірної інформації наскільки якісно здійснюються в школі процеси  навчання й виховання, як відносяться до своїх обов’язків вчителі. Щоб управляти школою на рівні сучасних вимог, приймати правильні рішення , керівникам потрібна достовірна інформація, яка отримується в результаті контролю. Контроль-це допомога, а інспектування-перевірка, керівництво-це допомога та перевірка. При демократичному стилі керівництва повинно бути більше контролю, ніж інспектування..(Читати  слайд-)
Внутрішньо шкільний контроль в школі здійснюється згідно з Положенням про внутрішньо шкільний контроль, яке розроблене відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад. При організації і здійсненні ВШК створюється обов’язкова документація:(Слайд-)
1.     Книга внутрішньо шкільного контролю
2.     План-графік внутрішньошкільного контролю
3.     Пакет документів
Внутрішньошкільний контроль у навчальному закладі здійснюють директор школи та його заступники . Левова доля цієї  роботи згідно з нормативними документами , відповідно до посадових обов’язків  припадає на заступника директора з навчально-виховної роботи.
Заступник НВР контролює (слайд7)
План-графік внутрішньо шкільного контролю планується окремим розділом у річному плані роботи школи, або внутрішньо шкільний контроль здійснюється за наказом директора, в якому вказана мета, строки контролю, установлюються терміни подання підсумкових матеріалів.
Об’єктами контролю :
-         Освітня діяльність навчального закладу;
-         Навчально-виховна робота;
-         Методична робота;
-         Позаурочна виховна робота.

У практиці контрольної діяльності дирекції існують різні види контролю, які можна згрупувати по різному:(Слайд)
-         Контроль за метою;
-         Контроль за об’єктами;
-         Контроль за обсягом охоплення об’єктів або сторін.
Плануючи здійснення контролю важливо поєднувати різні його види. Хоча охарактеризовані види  контролю мають свої особливості, однак вони взаємопов’язані й доповнюють один одного і мають послідовність дій:
  • Визначення мети;
  • Вибір об’єкту, вибір форм і методів контролю;
Методи контролю (Слайд)
Одна з найважливіших ділянок роботи керівників шкіл – це відвідування, спостереження й педагогічний аналіз уроків. Це важливий чинник удосконалення навчального-виховного процесу.
Систематичне відвідування й аналіз контролю здійснюється  з метою:
-         Виконанням учителем державних програм із предметів;
-         Вивчення методичного рівня викладання предметів;
-         Вивчення й узагальнення досвіду роботи вчителя;
-         Перевірку знань, вмінь учнів, об’єктивного оцінювання знань учнів.

Демократизація навчально-виховного процесу передбачає надання  більшої самостійності вчителеві, довіру до його професійної діяльності.
Найефективнішим видом контролю є тематичний контроль, зокрема, відвідування в учителя системи уроків.
Ця форма контролю є складовою вивчення  досвіду роботи вчителя. У ході вивчення треба відвідати не менше 10 уроків, термін вивчення 15 робочих днів. Важливою ділянкою у здійсненні внутрішньо шкільного контролю є контроль за станом викладання  предметів. У ході перевірки стану навчального предмету вивчаються такі питання:
-         Якість та ефективність уроків вчителя;
-         Якість знань і умінь і навичок учнів;
-         Виконання вчителем навчальних планів і програм;
-         Організації позакласної роботи з предмета;
-         Участь учителя у різних формах методичної роботи.

Результати вивчення розглядаються на педраді, засіданні МО, методичній раді, нараді при директорові.
Викладаються в аналітичних довідках, доповіді про стан справ з перевіреного  питання, у наказі. Інформація про результати перевірки повідомляються вчителеві, вчителям протягом 10 днів з часу закінчення перевірки. Вона має бути доброзичливою, тактовною, запобігти можливій емоційній напрузі, конфліктній ситуації.
Отже, якщо ми хочемо якісно керувати школою, то потрібно виробити свою систему контролю, для того щоб створити сприятливі умови для підвищення якості і ефективності навчально-виховної роботи,  щоб вчителі самі хотіли аналізувати свою роботу, бачити негативні та позитивні її сторони.
(Слова Сухомлинського Слайд)
А дирекція має допомогти їм це робити.